Duńska firma Carlsberg została sponsorem piłkarskiego turnieju Euro 2012, który odbędzie się w Polsce i na Ukrainie. To siódme z rzędu mistrzostwa Starego Kontynentu z udziałem tej spółki piwowarskiej. "Carlsberg od ponad 20 lat wspiera mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy kontakt z tą marką" - powiedział prezydent Europejskiej Unii Piłkarskiej (UEFA) Michel Platini. Jak poinformował PAP Juliusz Głuski, rzecznik prasowy spółki UEFA Euro 2012 Polska, Carlsberg został piątym oficjalnym partnerem turnieju. Inne to: Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia i Adidas. "Kolejnych sponsorów poznamy w najbliższym czasie. Będą to światowe marki z doświadczeniem we wspieraniu mistrzostw FIFA i UEFA" - dodał. Umowy podpisuje UEFA. Polska i Ukraina nie są upoważnione do ich zawierania. Nie oznacza to jednak, że firmy z tych krajów nie mogą być sponsorami mistrzostw. Narodowi partnerzy turnieju zostaną wybrani przez UEFA z pomocą spółek Euro 2012 Polska i Euro 2012 Ukraina. Natomiast jeśli chodzi o poszczególne miasta - mogą one zawierać umowy z lokalnymi i regionalnymi firmami, ale po zatwierdzeniu przez UEFA. "Takie firmy będą mogły wesprzeć przygotowania do Euro w lokalnym zakresie. Miasta-gospodarze muszą jednak przyjąć wytyczne marketingowe UEFA. Ukraińskie już to zrobiły, polskie jeszcze negocjują warunki" - zaznaczył Głuski.
|